Справа МН17: Жодна держава не має зобов'язання закривати повітряний простір — експерт

Кожна держава має право закрити свій повітряний простір у певних випадках, водночас обов'язку це робити не має жодна, зокрема, і Україна в ситуації з МН17.

Про це в етері «Нині вже» на hromadske розповів експерт з авіаційного права Андрій Гук.

«Жодна держава не має такого обов’язку (закривати повітряний простір — ред.), кожна держава має суверенітет, і це є право держави закрити повітряний простір у певних випадках, зокрема, військового конфлікту», — сказав він.

Експерт уточнив, що у звіті Голландської ради безпеки, яка розслідувала катастрофу МН17, йдеться не про відповідальність України за не закриття повітряного простору, а про те, що вся міжнародна система регулювання повітряного простору і питання закриття його у збройних конфліктах «не належним чином сформована».

«Рекомендація Голландської ради безпеки була в тому, що потрібно внести зміни в глобальному масштабі в ці речі», — уточнив Андрій Гук.

Під час судових слухань у справі МН17 9 березня представники одного з обвинувачуваних Олега Пулатова стверджували, що питання закриття повітряного простору Україною «не було достатньо розслідувано».

Зазначимо, 9 березня у Нідерландах розпочалися перші слухання у справі про збиття літака Boeing рейсу МН17 у 2014 році над Донбасом.

Обвинувачені у цій справі — троє росіян та один українець, яких Міжнародна слідча група вважає причетними до завезення з РФ в Україну «Бука», яким збили літак, а також до його вивезення назад у Росію:

  • Ігор Гіркін-Стрєлков, тодішній «міністр оборони «ДНР»;
  • Сергій «Хмурий» Дубінський, підлеглий Стрєлкова, генерал-майор російської армії, який очолював так звану військову розвідку бойовиків;
  • Олег Пулатов (позивні «Гюрза» та «Халіф»), підлеглий Дубінського, керував 2-им відділом «ГРУ ДНР».
  • Громадянин України Леонід Харченко (позивний «Крот»), який керував одним із підрозділів «ГРУ ДНР» та разом із Пулатовим супроводжував «Бук» до Сніжного.

Їх усіх оголосили у міжнародний розшук. І нинішнє судове засідання стосується саме цих чотирьох обвинувачених.

Boeing 777 авіакомпанії Malaysia Airlines, який виконував рейс Амстердам — Куала-Лумпур, був збитий на Донбасі неподалік Сніжного Донецької області 17 липня 2014 року. На борту літака перебували 298 пасажирів та членів екіпажу, усі вони загинули.

Офіційне слідство підтвердило, що ракета «Бук», яка збила літак MH17 неподалік Сніжного Донецької області, була привезена на окуповану територію Донбасу з Росії й належала 53-й зенітно-ракетній бригаді Збройних сил Росії, яка розташована у Курській області.

Влада РФ заперечує причетність своїх структур до трагедії, заявляючи, що літак збили українські військові з села Зарощенське.