Ігор Гужва, архів
Фото:

Громадське

Шевченківський районний суд Києва скасував розшук головного редактора інтернет-видання Страна.ua Ігоря Гужви. Суд пояснив своє рішення тим, що місце знаходження Гужви встановлено — він отримав політичний притулок в Австрії.

Інформацію Громадському підтвердили у Генеральній прокуратурі України.

Справа, в якій Гужва перебуває в статусі обвинуваченого в несплаті податків, перебуває в Шевченківському райсуді на стадії судових дебатів.

Головного редактора «Страна.ua» затримали у червні 2017-го року в Києві. Також у редакції видання пройшли обшуки, було вилучено флеш-накопичувач, на якому нібито знаходилися документи, що містять держтаємницю

Гужву підозрюють у вимаганні хабаря 20 тисяч доларів за нерозголошення інформації. 

27 червня 2017-го Гужва вийшов із СІЗО під заставу в розмірі 544 тисячі гривень.

31 січня 2018-го стало відомо, що головред «Страна.ua» Гужва виїхав до Відня та попросив політичного притулку. Він заявив, що проти нього відкрито 5 кримінальних проваджень, які можуть передбачати до 7 років позбавлення волі. При цьому він залишається головним редактором видання. Консультував головреда «Страна.ua» Гужву щодо отримання притулку у Відні юрист, екс-чиновник АП Януковича Андрій Портнов.

12 лютого 2018 року український суд оголосив Гужву у розшук

1 жовтня 2018-го Гужва заявив, що Австрія надала йому політичний притулок.

Ігор Гужва — журналіст, за даними з відкритих джерел, раніше очолював холдинг «Мультимедіа-інвест Груп», до якого входять газета «Вести», інтернет-видання «Vesti.ua», а також радіостанція «Радио Вести».

Гужва запустив видання «Страна.ua» в лютому 2016 року. Основу команди медіа склали колишні працівники медіахолдингу «Вести» (одноіменна газета, сайт, радіостанція, журнал «Вести.Репортер», телеканал UBR), яким він керував до липня 2015 року.

Ігор Гужва називав себе власником видання «Вести», хоча видання пов'язували із колишнім міністром доходів та зборів часів Януковича Олександром Клименком.

«Вести» були засновані навесні 2013 року і під час Майдану запам`яталися критичним ставленням до протестів. Після начебто продажу Гужвою медіахолдингу у липні 2015 року ним стала керувати цивільна дружина Клименка — Ольга Семченко.

З 2003 по 2012 рік Гужва працював головним редактором газети «Сегодня», акціонером якої була компанія СКМ Ріната Ахметова.

У 2014 році проти Гужви було порушено кримінальну справу за начебто ухилення від сплати податків газетою «Вести». Того ж року СБУ відкрило кримінальне провадження щодо поширення журналом «Вести.Репортер» закликів до порушення територіальної цілісності України.

Обидві справи Гужва називав елементом тиску на підпорядковані йому видання та на себе особисто як на головреда.

В квітні 2017 року він заявляв, що проти нього готується третя кримінальна справа також пов'язана із несплатою податків.

Поділитись:
spilnokosht desktopspilnokosht mobile