Суд у Єгипті попередньо відмовився розглядати позов щодо компенсації збитків, завданих блокадою Суецького каналу

Апеляційна палата Економічного суду єгипетського міста Ісмаїлія в неділю, 23 травня, відмовилася розглядати позов Управління Суецького каналу до компанії Evergreen, чий контейнеровоз заблокував рух каналом у березні 2021 року.
Про це повідомляє Associated Press.
Суд постановив, що не має відповідної юрисдикції для розгляду позову Управління Суецького каналу. Він направив питання до суду нижчої інстанції, який має вирішити, чи законно єгипетська сторона утримує контейнеровоз компанії Evergreen до сплати нею компенсації.
У квітні 2021 року Управління Суецького каналу арештувало контейнеровоз під назвою Ever Given і заявило, що не випустить корабель, поки Evergiven не виплатить компенсацію за вимушений простій Суецького каналу.
Спершу називалася сума майже в мільярд доларів, але згодом вона була зменшена до 600 мільйонів доларів. В Evergreen заявляють, що число не є обґрунтованим, водночас єгипетська сторона каже, що надавала відповідні розрахунки.
Наступне засідання суду у справі заплановане на 29 травня, повідомили юридичні представники Evergreen. Вони також зазначили, що компанія вимагає у єгипетської влади 100 тисяч доларів компенсації за утримування контейнеровоза.
Що сталося?
Надвеликий контейнеровоз Ever Given зранку 23 березня застряг боком у каналі на північ від порту Суец. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Остаточно рух розблокувався 3 квітня.
Власник Ever Given заявляв, що контейнеровоз потрапив на мілину через порив вітру. Водночас Управління Суецького каналу вважає, що винною в цьому є саме компанія-власник судна. Тому зараз там і намагаються відсудити в неї компенсацію за вимушений простій каналу.
Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість проходити більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.
Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярда доларів.
- Поділитися: