Святкували день народження чи хотіли піймати WiFi? У Маврикії розслідують причини аварії нафтового танкера

Танкер MV Wakashio, який сів на мілину біля узбережжя Маврикію. Судно під прапором Панами належить Японії, 18 серпня 2020 року
Танкер MV Wakashio, який сів на мілину біля узбережжя Маврикію. Судно під прапором Панами належить Японії, 18 серпня 2020 рокуEPA-EFE/REUBEN PILLAY

Поліція Маврикію — острівної держави в Індійському океані — заарештувала капітана танкера MV Wakashio, який сів на мілину біля берегів країни. Із танкера вилилися сотні тонн нафти, загрожуючи місцевій екосистемі й заповідним зонам.

Про це повідомляє BBC.

Капітан танкера — 58-річний індієць Суніл Кумар Нандешвар — перебуватиме за ґратами щонайменше до 25 серпня. Тоді справу розглядатимуть у суді. Нандешвару пред’явили звинувачення в порушенні правил безпечної навігації.

Поліція Маврикію зі слів членів екіпажу танкера каже, що в день, коли той сів на мілину, на борту святкували чийсь день народження. Це й могло стати причиною того, що судно збилося із курсу. Інша версія — танкер хотів підійти до берега Маврикію, аби зловити звідти сигнал WiFi.

Що це за танкер?

Суховантаж MV Wakashio із 4000 тоннами нафти сів на мілину наприкінці липня у відомому заповіднику рідкісних тварин Пуент Десні. Маврикій оголосив надзвичайну ситуацію через розлив нафтопродуктів, також влада вимагатиме компенсацію від страхувальників і власника судна. Власник — японська фірма Nagashiki Shipping — обіцяє компенсувати шкоду.

Близько 1000 тонн уже встигли забруднити Пуент Десні, завдавши заповіднику непоправної шкоди. Рятувальники зібрали більшу частину нафтопродуктів, що лишалися на судні. Утім ситуацію ускладнює те, що танкер розколовся надвоє, а також погіршення погодних умов на морі. Наразі відкачування нафти призупинили, а на допомогу владі Маврикію прибудуть експерти з Японії.

BBC зазначає, що це не наймасштабніший витік нафти, але він відбувся біля однієї з найбільш чутливих морських екосистем, яка має міжнародне значення.

До чого тут Одеса?

Напевно, ви чули про танкер «Делфі», який затонув біля узбережжя Одеси ще в листопаді 2019 року і який досі не спромоглись прибрати. Судно регулярно забруднює навколишні води нафтопродуктами.

За вітчизняним законодавством прибирати затонуле судно має його власник. У випадку з «Делфі» першою ідеєю власника було саме розпиляти танкер на частини і в такий спосіб прибрати його. Влада не дала дозволу, бо в такому випадку велика кількість палива вилилась би у море.

До слова, скільки нафтопродуктів всередині танкера, невідомо, бо капітан судна не мав відповідних документів і відмовився називати цю інформацію.

8 місяців держава чекала, доки власник прибере своє судно, однак у липні низка спроб завершилися невдачею, після чого влада взяла на себе відповідальність за прибирання танкера. Наразі тривають підготовчі роботи, як каже міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Раніше він казав, що спочатку АМПУ спробує прибрати танкер цілим, але якщо не вийде — розріже його на частини, однак це «крайня міра».

Тобто, після 9 місяців мук з «Делфі» на Одесу може очікувати найгірший для екології варіант вирішення проблеми — танкер розпилять і вкрай імовірно, що з нього виллється ще велика кількість нафтопродуктів.