У Мінінфраструктури оцінили, у скільки обійдеться переведення залізничної лінії на стандарт ЄС
Переведення єдиної залізничної лінії на стандарт Євросоюзу буде коштувати від 2 до 3 мільярдів доларів, а для розширення пропускної спроможності на прикордонних переходах потрібно буде більше інвестицій.
Про це сказав міністр інфраструктури України Олександр Кубраков в інтерв'ю Financial Times.
Наприкінці травня прем'єр-міністр України Денис Шмигаль анонсував поетапне будівництво європейської колії в Україні, щоб з’єднати українську залізницю з ЄС.
Поки ж українська влада намагається збільшити експортні можливості за новими маршрутами. За даними FT, Україна обговорювала експорт до 4 мільйонів тонн зерна на місяць через Білорусь (як пропонували у Литві), але цей варіант є «політично неприємним» через підтримку російської агресії режимом Лукашенка.
Наразі, за словами Кубракова, уся діяльність України через альтернативні маршрути не може покрити і 20% того, що можна експортувати через морські порти.
«Кожен робить надлюдські зусилля, і [кількість експорту] зростає з кожним місяцем... у короткостроковій перспективі це може зрости до 30% [чорноморських експортних потужностей України]», — сказав міністр.
Хоча експортні потужності за новими маршрутами збільшуються, дипломати ЄС підрахували, що Україна може експортувати лише близько 5 мільйонів тонн зерна до кінця літа. Таким чином решта врожаю залишається під загрозою згнивання.
Кубраков зазначив, що швидкого рішення немає. Розширення потужностей сховищ також потребує інвестування мільярдів доларів у силоси для зерна вздовж нових маршрутів.
У чому проблема із залізницею?
Наразі пряме залізничне сполучення між Україною та країнами ЄС ускладнене через різні залізничні колії. Так, наприклад, в Україні та Литві досі використовується російські колії, а в Польщі — європейські, тому під час перевезення вантажів залізницею необхідно міняти транспорт.
Це стало особливо важливо під час повномасштабної війни рф проти України, оскільки російські війська заблокували українські порти та тим самим перекрили шляхи експорту товарів з України морем. Україна перенаправила експорт через залізничні та автомобільні шляхи, але вони мають нижчу пропускну здатність.
В ООН наголошують, що блокада військами рф українських портів у Чорному морі може спровокувати глобальну продовольчу катастрофу, яка призведе до голоду у світі, масової міграції та політичної нестабільності.
Президент Володимир Зеленський заявляв, що на складах України заблокованими залишаються 22 мільйони тонн зернових. Водночас через блокаду українського зерна в низці країн уже зросли ціни на продовольство, найбільше це відчутно у країнах Африки та Азії. За словами президента, рф використовує мешканців африканських та азійських країн як розмінну монету, створюючи загрозу нової міграційної кризи.
Окрім того, за даними Мінагрополітики, окупанти вкрали майже пів мільйона тонн зерна із тимчасово захоплених територій України
- Поділитися: