Адміністрація морських портів України не зобов'язана прибирати танкер «Делфі», це має зробити судновласник.

Про це повідомляє пресслужба АМПУ.

«На цей час у ДП «АМПУ» відсутні будь-які законні підстави для самостійного, від свого імені, прибирання судна «Делфі». Таке право (підкреслимо – право, а не обов’язок), відповідно до ст. 123 Кодексу торговельного мореплавства, Адміністрація морських портів України отримає лише за умови настання низки умов та обставин», — йдеться у повідомленні.

Зазначається, що АМПУ зможе прибрати судно, якщо власник судна не підніме його у терміни, встановлені капітаном порту, Держекоінспекція надасть відповідний документ про те, що танкер «Делфі» представляє «безпосередню загрозу забруднення навколишнього середовища», а власник судна документально підтвердить готовність і бере на себе зобов'язання компенсувати ДП «АМПУ» витрати на проведені роботи.

У відомстві відзначили, що станом на 23 червня АМПУ отримала офіційну, чітку і недвозначну відмову судновласника від залучення АМПУ, компенсації витрат, а також запевнення у повному розумінні відповідальності та фінансовій, організаційній та технічній готовності судновласника підняти власне судно.

За останніми даними, план виконання робіт представлений судновласником, опрацьований та узгоджений капітаном Одеського морського порту та органами Держекоінспекції. З урахуванням зазначеного, активізації виконання підготовчих робіт, на звернення судновласника граничний строк виконання робіт з прибирання танкеру «Делфі» з акваторії одеського пляжу капітаном порту подовжено.

Раніше Одеська обласна прокуратура повідомила, що обстежила море біля затонулого танкера «Делфі» в Одесі й нафтопродуктами воно не забруднене. Ще очікують результатів контрольних проб води у місцях затемнення.

Нагадаємо, у ніч на 22 листопада 2019 року судно «Делфі» через сильний вітер зірвало з якоря та знесло в напрямку одеського пляжу «Дельфін». Члени екіпажу відмовлялися покидати судно, але в підсумку їх евакуювали, а судно сіло на мілину та майже перекинулось.

В Офісі генпрокурора заявляли, що власник судна мав прибрати танкер з акваторії Одеського морського порту ще до 31 березня 2020 року. Генпрокурор Ірина Венедіктова казала, що підняти танкер з дна коштує від 18 до 24 мільйонів гривень.

За цим фактом триває досудове розслідування у кримінальному провадженні щодо порушення правил безпеки руху або експлуатації водного транспорту.

8 квітня компанія-власник «Делфі» обіцяла, що найближчим часом забере судно з берега за власний кошт. Однак цього так і не відбулося.

Поділитись: