Від заборони сполучення з Росією виграє Білорусь та Молдова — екс-заступник міністра

Watch on YouTube

Заборона автобусного та залізничного сполучення між Україною та Росією спричинить збитки в українських перевізників, а їхнє місце на ринку можуть зайняти молдавські та білоруські компанії.

Заборона автобусного та залізничного сполучення між Україною та Росією спричинить збитки в українських перевізників, а їхнє місце на ринку можуть зайняти молдавські та білоруські компанії.

Про це в ефірі програми «Нині вже» на Громадському повідомив екс-заступник міністра інфраструктури, радник голови Укравтодору Олександр Кава.

«Ми вже маємо прецедент, що коли було припинене авіаційне сполучення між Україною і Росією, то від цього виграла білоруська компанія «Белавиа» та аеропорт Мінська. Транзитні польоти через Мінськ зросли суттєво, десь на 30% за рік», — наголосив він.

Кава зазначив, що в разі заборони автобусного та залізничного сполучення між Україною та Росією  білоруси зароблять ще більше на перевезенні громадян України, а також відкриється можливість заробітку для молдавської залізниці та уряду Молдови.

Перший віце-президент громадської організації «Український транспортний союз» Володимир Балин додав, що і польські перевізники можуть збільшити кількість рейсів до РФ.

Також він нагадав, що вже є прецедент, коли Рада національної безпеки та оборони заборонила сполучення з анексованим Кримом та окупованою частиною Донбасу.

«Сьогодні люди доїжджають автобусом до кордону, пішки переходять і далі автобусом їдуть. Тобто все одно, фактично, потік буде», — пояснив Балан.

Крім того, за його словами, восьмимісні транспортні засоби вважаються легковими авто, тому їх власники продовжать займатися перевезеннями.

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк розповів, що з 2013 року пасажиропотік з РФ скоротився у 5 разів.

«Те, що ми маємо зараз, це напевне вже просто той мінімум, коли люди змушені подорожувати або в силу сімейних стосунків, або в силу того, що вони їдуть в Росію на заробітки. З точки зору бізнесу, Україна і українські залізничні перевізники просто втратять цей ринок і він перейде до залізниць інших країн», — заявив він.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: До Москви — на ведмедях: до чого може призвести заборона транспортного сполучення з Росією

Раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що Укрзалізниця не зазнає збитків через припинення сполучення з РФ.

У коментарі Громадському Володимир Омелян повідомив, що  рішення про скасування потягів між Україною та РФ остаточно має ухвалювати РНБО та Уряд.

15 серпня 2018-го міністр транспорту Росії Євген Дітріх заявив, що  закриття залізничного сполучення між Україною та Росією  принесе лише дискомфорт громадянам.

Між Україною і Росією курсують 14 потягів. Дев’ять з них українські. Два київські, два харківські, одеський, херсонський, а також з Кривого Рогу та Хмельницького. Кінцеві точки дві — Москва або Санкт-Петербург.

Авіасполучення між Україною і Росією було припинено 25 жовтня 2015 року. Умовою відновлення авіаційного сполучення між Україною та РФ Мінінфраструктури назвало припинення російськими компаніями польотів у Крим та сплати всіх штрафних санкцій за незаконні польоти.

Улітку 2017-го російське видання «Коммерсант» повідомило, що  Україна скасовує потяги в РФ. Однак, в Укрзалізниці тоді спростували цю інформацію.