Закриттям реєстрів КС заблокував призначення переможців місцевих виборів — НАЗК
Конституційний суд позбавив НАЗК доступу до державних реєстрів, необхідних для проведення спеціальної перевірки декларацій кандидатів на керівні посади до органів влади. Без цієї перевірки жоден керівник державного органу не може бути офіційно призначений на посаду.
Про це повідомляє голова Національного агентства з питань запобігання корупції Олександр Новіков, цитує пресслужба відомства.
Як зазначили у НАЗК, суд фактично заблокував реалізацію результатів місцевих виборів, оскільки призначення кандидатів, обраних на посади, зокрема голів обласних, районних рад та їх заступників, можливе лише після проходження ними спецперевірок.
«Конституційний суд своїм рішенням не лише знищує антикорупційну систему в Україні, а й паралізує роботу органів місцевого самоврядування та всього державного апарату», — зазначив голова НАЗК.
Про яке рішення йдеться?
Конституційний суд 28 жовтня оприлюднив рішення за поданням народних депутатів від «Опозиційної платформи — За життя» і «За майбутнє» щодо незаконного збагачення і повноважень антикорупційних органів.
У ньому йдеться про те, що суд визнав неконституційними низку статей закону «Про запобігання корупції», які визначають повноваження НАЗК, а також статтю 366-1 Кримінального кодексу, яка передбачає відповідальність за незаконне збагачення.
Що стосується статті Кримінального кодексу, КС вирішив, що порушення такого штибу «мають бути підставою для інших видів юридичної відповідальності», а кримінальна відповідальність є «надмірним покаранням за вчинення таких правопорушень».
Що означає рішення КС на практиці?
Одна з найбільш відчутних змін — це закриття електронного реєстру декларацій, за який відповідає НАЗК. Адже одна зі статей закону «Про позбавлення корупції», яку визнали неконституційною, стосується доступу громадян до інформації про майно всіх, хто отримує зарплату коштом податків України, пояснив «Українській правді» глава НАЗК Олександр Новіков.
«Рішення Конституційного суду повертає Україну не у 2013 рік, а в 1991-ий, коли взагалі в принципі не існувало ніякого антикорупційного законодавства. Воно повністю скасовує всі механізми запобігання корупції, які були вибудувані за роки незалежності», — вважає він.
- Поділитися: