Контейнеровоз Ever Given нарешті покинув Суецький канал. Влада Єгипту й власник судна домовилися про компенсацію
Контейнеровоз Ever Given, який у березні сів на мілину й заблокував Суецький канал, 7 липня нарешті покинув його. Влада Єгипту три місяці не відпускала судно, вимагаючи компенсацію за простій каналу в його власників.
Про це повідомляє The Wall Street Journal.
Церемонію відпливання корабля з єгипетського міста Ісмаїлія, яка почалася близько 12:30 за київським часом, транслювали в прямому етері єгипетські телеканали. На ній також були присутні іноземні дипломати.
На борту Ever Given перебувають понад 18 тисяч контейнерів, які все ще повинні бути доставлені до клієнтів. Спершу вантаж перевірять у єгипетському Порт-Саїді, потім судно направиться в нідерландський порт Роттердам, а далі — до Великої Британії, де й буде розвантажене.
Напередодні, 6 липня, Управління з питань Суецького каналу Єгипту повідомило, що уклало угоду з власниками Ever Given щодо компенсації за вимушений простій каналу. Її розмір не розголошують; за даними The Wall Street Journal, ідеться про 200 мільйонів доларів.
Керівники каналу раніше вимагали від японської компанії Shoei Kisen, яка володіє контейнеровозом, 916 мільйонів доларів. Ці кошти мали покрити витрати на зняття судна з мілини, економічні збитки від блокування каналу та репутаційну шкоду. Згодом Суецький канал погодився зменшити вимоги до 550 мільйонів доларів.
Очільник Управління з питань Суецького каналу Осама Рабі 6 липня розповів, що як частину компенсації канал отримає буксир із силою тяги близько 75 тонн. Він повідомив, що попри аварію Ever Given прибуток каналу за перші шість місяців 2021 року виявився на 8,8% більшим, ніж за аналогічний період минулого року.
Що сталося?
Надвеликий контейнеровоз Ever Given зранку 23 березня застряг боком у каналі на північ від порту Суец. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Остаточно рух розблокувався 3 квітня.
Власник Ever Given заявляв, що контейнеровоз потрапив на мілину через порив вітру. Водночас Управління Суецького каналу вважає, що винною в цьому є саме компанія-власник судна. Тому там і намагалися відсудити в неї компенсацію за вимушений простій каналу.
Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість проходити більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.
Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярда доларів.