Міжнародні інвестори позичили Газпрому $1,25 млрд — ЗМІ
Російський газовий монополіст Газпром розмістив єврооблігації на загальну суму 1,25 мільярда доларів на 7 років.
Зазначається, що відсоткові ставки за борговими облігаціями компанії складають 5,15% річних. При цьому, попит на боргові облігації Газпрому значно перевищив їхню пропозицію, перелає «Интерфакс» з посиланням на власні джерела. Так, іноземні інвестори подали заявки на облігації Газпрому на загальну суму 5,4 мільярда доларів.
Зазначимо, що облігації компанія розміщує на тлі розмов про можливе запровадження санкцій США проти одного з проектів компанії — «Північного потоку-2».
Також 31 січня стало відомо, що Газпром взяв кредити у японському та американському банках на загальну суму 1 мільярд доларів.
Раніше повідомлялось, що Газпром збудував уже 600 кілометрів «Північного потоку-2»
Наразі Газпром отримав дозволи на будівництво «Північного потоку-2» у майже всіх країнах, через води та територію яких планують прокладати трубопровід, зокрема у Росії, Фінляндії, Швеції та Німеччині. Водночас, єдиною країною, яка поки не надала Газпрому дозвіл на спорудження газопроводу є Данія.
12 грудня Європарламент ухвалив резолюцію, яка засуджує спорудження «Північного потоку-2». Також 12 грудня уКонгресі США ухвалили резолюцію проти завершення будівництва «Північного потоку-2».
Північний потік-2, або Nord Stream-2 є другою гілкою проекту «Північний потік», націленого на постачання російського газу до ЄС в обхід України та східних держав-членів Євросоюзу. Перша гілка (Nord Stream-1) функціонує від 2011 — 2012 років. Друга гілка мала дозволити Газпрому постачати російський газ до ЄС без використання української газотранспортної системи.
Нагадаємо, Німеччина дозволила прокласти «Північний потік-2» на своїй території. США попередили Німеччину про санкції через газопровід «Північний потік-2».
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому «Північний потік-2» небезпечний — інтерв’ю з експертом Михайлом Гончаром
Зазначимо, що транзит російського газу через газотранспортну систему України є однією з найбільших статей експорту українських послуг та приносить Україні щороку близько 3 мільярдів доларів.
Втрата Україною транзиту означатиме втрату значної частини валютної виручки.