«Північний потік-2» готовий вже майже на половину: роботи почались у російських водах
Російський газовий монополіст Газпром почав прокладати морський газопровід в обхід України «Північний потік—2» у російських водах. Наразі проект збудовано на 48%.
Про це йдеться у повідомленні прес-служби Газпрому.
Там повідомляють, що роботи у російських водах почались 30 квітня 2019 року. Будівництво ведеться відповідно до графіка попри те, що компанія все ще не отримала дозволу на прокладання «Північного потоку-2» у Данії, через води якої мають прокласти трубопровід.
Наразі збудовано 1170 кілометрів «Північного потоку-2», що складає близько 48% від його загальної протяжності.
2 травня голова правлячої партії Німеччини заявила про підтримку «Північного потоку-2» попри те, що у грудні 2018 року виступала з його критикою.
Наразі Газпром отримав дозволи на будівництво «Північного потоку-2» у майже всіх країнах, через води та територію яких планують прокладати трубопровід, зокрема у Росії, Фінляндії, Швеції та Німеччині. Водночас, єдиною країною, яка поки не надала Газпрому дозвіл на спорудження газопроводу є Данія.
27 березня повідомлялось, що Данія відмовила Газпрому у прокладанні «Північного потоку-2» у своїх територіальних водах. Водночас на розгляді в уряду Данії наразі перебуває ще 2 альтернативні маршрути прокладання газопроводу.
Північний потік-2, або Nord Stream-2 є другою гілкою проекту «Північний потік», націленого на постачання російського газу до ЄС в обхід України та східних держав-членів Євросоюзу. Перша гілка (Nord Stream-1) функціонує від 2011 — 2012 років. Друга гілка мала дозволити Газпрому постачати російський газ до ЄС без використання української газотранспортної системи.
Нагадаємо, Німеччина дозволила прокласти «Північний потік-2» на своїй території. США попередили Німеччину про санкції через газопровід «Північний потік-2».
Зазначимо, що транзит російського газу через газотранспортну систему України є однією з найбільших статей експорту українських послуг та приносить Україні щороку близько 3 мільярдів доларів.
Втрата Україною транзиту означатиме втрату значної частини валютної виручки.