Оперний співак, диригент і гендиректор Опери Лос-Анджелеса Пласідо Домінго під час виступу в Гвадалахарі, Мексика, 18 квітня 2019 року
Фото:

EPA-EFE/FRANCISCO GUASCO

Американський оперний співак іспанського походження, один із найвідоміших тенорів нашого часу Пласідо Домінго відомий своєю… уважністю до молодих колег. Він міг по кілька разів телефонувати пізно вночі, багатослівно висловлювати інтерес до їхньої кар’єри, запрошувати на зустрічі тет-а-тет у його квартирі або готельному номері — звісно, щоб дати суто професійні поради.

Таке інформаційному агентству Associated Press розповідають про зірку опери ті, хто давно його знає: кілька десятків людей, з якими спілкувалися журналісти, зауважували «специфічне» ставлення Домінго до жінок.

Дев’ятеро жінок заявили про сексуальні домагання з боку тенора. За їхніми словами, Домінго домагався їх на зустрічах, що відбувалися протягом трьох десятиліть, починаючи з кінця 1980-х.

Як вони описують поведінку нині 78-річного співака та як він реагує на звинувачення, — у матеріалі Громадського.

Що розповіли жінки?

Восьмеро співачок та одна танцівниця, які працювали з Домінго, розповіли Associated Press, що одружений співак неодноразово примушував їх до сексуального зв’язку, поцілунків та робив натяки із сексуальним підтекстом. Це було на самому початку їхньої кар’єри наприкінці 80-х років. Більшість тоді не наважилися йому відмовити, а ті, хто зміг, кажуть: така рішучість негативно позначилася на їхній кар’єрі. Вони не отримували ролей, які обіцяв їм Домінго, який тоді був на керівній посаді в театрі. Деякі з цих жінок співпрацювали з іншими компаніями — і їх більше ніколи не кликали працювати з Домінго.

Усі свідчення, які вони давали агентству, анонімні, бо жінки бояться, що Домінго помститься навіть зараз, і на їхній кар’єрі можна буде ставити хрест.

При цьому вони не надали жодних документальних підтверджень своїм словам.

Лише одна співачка дозволила назвати своє ім’я, це мецо-сопрано Патриція Вульф, вона виступала разом з Пласідо Домінго у Вашингтонській опері. Вона розповіла, що щовечора, коли вона залишала театр, Домінго перестрівав її.

«Щоразу щойно я спускалась зі сцени, він завжди чекав на мене. Він підходив до мене якнайближче, присувався до мене впритул, стишував голос і казав: “Патриціє, ти йдеш додому сьогодні ввечері?”... Бувало, я сходжу зі сцени і намагаюсь сховатися за колону, але він все одно знаходив мене», — розповідає нині 61-річна Патриція про свою роботу в опері, коли її художнім керівником був Домінго.

Вульф каже, що була шокована таким ставленням. За її словами, тенор також часто приходив і стукав у її гримерну без запрошення.

«Розумієте, коли така сильна людина, яка наче бог у цій справі — підходить і говорить мені щось таке, перше що приходить у голову: “Що відбувається?”», — розповідає Патриція.

Вульф каже, що хоча Домінго ніколи її не торкався, вона вважає таку поведінку сексуальними домаганнями, і зазначає: його ставлення до молодих колег-жінок в театрі було «секретом Полішинеля», а старші колеги часто попереджали молодших, що залишатися один на один із тенором будь-де, навіть у ліфті, — небезпечно.

Іншим респонденткам AP пощастило менше.

Одна з них розповіла: «Бізнес-ланч — це не дивно. Дивно, коли упродовж нього хтось намагається тримати тебе за руку або класти руку тобі на коліно. Він постійно так робив, і постійно намагався поцілувати».

Ще одна співачка мусила поцілувати Домінго у сцені оргії у виставі «Казки Гофмана». Вона пригадує, як у 1988 році на репетиції «витирала з обличчя слину після його вологого поцілунку», а після цього тенор прошепотів їй на вухо: «Хотілося б, аби ми були не на сцені».

Потім Домінго дізнався її номер і почав часто телефонувати їй додому. Казав, що «вона талановита співачка з багатообіцяючим майбутнім, і він хотів би їй допомогти».

А ще кликав до себе додому — нібито репетирувати.

Також співачка розповідає, що Домінго мав ключі від гримерних акторок і міг заходити, коли йому заманеться.

Інша співачка каже, що коли Домінго кликав її після роботи «репетирувати оперні арії», то й справді йшлося про репетиції: «Але коли заняття скінчилось, він торкнувся рукою моєї спідниці, і мені довелося тікати. Він пішов за мною і просив лишитися. Повернувшись до своєї автівки, я ще довго сиділа шокована. Я з жахом поверталась потім на роботу — упродовж усього терміну контракту».

Інша колега Домінго розповіла, що, хвилюючись за свою кар’єру, вона двічі згоджувалася на секс із ним у готелі Лос-Анджелеса: «Коли Домінго уже йшов на виставу, він поклав на тумбочку 10 доларів і сказав: “Я не хочу, аби ти почувалася як проститутка, але також я не хочу, щоб ти платила за паркування"».

Оперний співак Плачідо Домінго (ліворуч) виступає разом з філармонічним оркестром в Гвадалахарі, Мексика, 21 жовтня 2017 року
Фото:

EPA-EFE/ULISES RUIZ BASURTO

Що каже сам Домінго?

Історія про сексуальні домагання з боку Пласідо Домінго стосується переважно того часу, коли він був художнім керівником Лос-Анджелеської опери і був на піку популярності.

На той момент він уже отримав кілька премій «Греммі» як соліст найкращого оперного запису.

У 1982 році журнал Newsweek назвав його «Королем опери».

Домінго співпрацював з Лучано Паваротті та Хосе Каррерасом: їхнє спільне виконання світових оперних хітів («Три тенори») стало найбільш продаваним класичним записом усіх часів.

На запит Associated Press Домінго відмовився коментувати конкретні інциденти, але заявив, що звинувачення, які стосуються подій 30-річної давнини, «викликають глибоку тривогу і, здається, є неточними».

«Втім, мені боляче чути, що я когось засмутив або змусив почувати себе некомфортно — незалежно від того, як давно це було, і попри те, що я мав лише найкращі наміри. Я гадав, що усі мої взаємини завжди були за згодою. Ті, хто працювали зі мною або знають мене, в курсі, що я не з тих, хто навмисно хоче комусь заподіяти шкоду, когось ображає або соромить», — зазначив тенор.

А ще він сказав, що правила й стандарти, які є нині, дуже відрізняються від тих, які були у минулому.

Поділитись: