Контейнеровоз Ever Given, який на шість днів заблокував Суецький канал, уже дістався Роттердама

Контейнеровоз Ever Given у порту єгипетського міста Ісмаїлія, квітень 2021 року
Контейнеровоз Ever Given у порту єгипетського міста Ісмаїлія, квітень 2021 рокуMohamed Elshahed / AP Photo

Вантажний контейнеровоз Ever Given, який у березні сів на мілину та на шість днів заблокував Суецький канал, нарешті дістався нідерландського порту в Роттердамі після того, як судно відпустила влада Єгипту.

Про це повідомляє Reuters.

Контейнеровоз пробуде в Роттердамі до 3 серпня — він розвантажуватиметься перед відправленням до Філікстоу в Англії.

Корабель відплив від єгипетського міста Ісмаїлія 7 липня. На борту Ever Given перебувають понад 18 тисяч контейнерів, які потрібно доправити клієнтам. Вантаж перевірили у єгипетському Порт-Саїді, перш ніж він вирушив до Нідерландів та Великої Британії.

Корабель зміг залишити Єгипет після того, як адміністрація Суецького каналу домовилася з власниками Ever Given про компенсацію за вимушений простій каналу. Її розмір не розголошують, проте, за даними медіа, йдеться про 200 мільйонів доларів.

Що сталося?

Надвеликий контейнеровоз Ever Given застряг боком у каналі на північ від порту Суец зранку 23 березня. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Остаточно рух розблокувався 3 квітня.

Власник Ever Given заявляв, що контейнеровоз потрапив на мілину через порив вітру. Водночас Управління Суецького каналу вважає, що винною в цьому є саме компанія-власник судна. Тому там і намагалися відсудити в неї компенсацію за вимушений простій каналу.

Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість проходити більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.

Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярда доларів.