Російське судно «Академік Черський», яке ймовірно може добудувати російський трубопровід «Північний потік-2», пришвартувалося у німецькому порту Мукран на Балтіському морі.

Про це свідчать дані з ресурсу Refinitiv Eikon, пише Reuters.

Російське судно має можливості прокладати морські трубопроводи, а за словами російського міністра енергетики Олександра Новака, саме «Академік Черський» мав добудувати декілька сотень кілометрів «Північного потоку-2» після того, як попередній підрядник проєкту, швейцарська компанія Allseas, відмовилася брати у ньому участь через санкції США.

Раніше повідомлялося, що «Академік Черський» направився до порту міста Находка, що на Далекому Сході Росії. З цього порту судно вийшло ще на початку лютого 2020 року. Однак згодом стало відомо, що зміна кінцевого пункту призначення корабля пов'язана з тим, що так Росія хотіла оминути санкції США проти «Північного потоку-2».

Наразі «Північний потік-2» готовий на 93%. У разі його завершення, Росія зможе отримати можливість постачати весь свій газ до Європи, не користуючись послугами української газотранспортної системи. Це призведе до втрати Україною доходів від транзиту газу у декілька мільярдів доларів на рік.

21 грудня 2019 року компанія Allseas, яка будує російський морський трубопровід, оголосила про зупинку робіт через санкції США, передбачені у підписаному Дональдом Трампом оборонному бюджеті.

У Німеччині очікували на завершення будівництва у другій половині 2020 року.

«Північний потік-2» — друга гілка морського трубопроводу, який Росія будує через Балтійське море від узбережжя Росії до узбережжя Німеччини. З Півночі Німеччини газ з трубопроводу мав постачатися до Центральної Європи, забезпечуючи потреби Німеччини, Австрії, Чехії та низки інших країн. У разі завершення будівництва цього трубопроводу Росія отримала б можливість повністю відмовитися від традиційних шляхів постачання свого газу, зокрема за допомогою ГТС України.

Зазначимо, що російський Газпром будував «Північний потік-2» для того, аби мати змогу постачати свій газ до Європи в обхід газотранспортної системи України. Проєкт на 100% належить Росії, однак Газпром залучав іноземних партнерів для участі у ньому. Серед них — провідні енергетичні компанії Німеччини, Франції та Австрії.

Поділитись: