Виробники сигарет «Мальборо», «Вінстон» та «хітсів» тепер внесені до переліку міжнародних спонсорів війни

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло до переліку міжнародних спонсорів війни дві провідні тютюнові компанії світу — Philip Morris International та Japan Tobacco International. Вони продовжують вести бізнес у росії та платити там податки.
Про це повідомило НАЗК.
«Філіп Морріс» продає продукцію під такими марками: Marlboro, Parliament, Bond, Chesterfield, L&M, Next, HEETS (тютюнові стіки для електронної системи нагрівання тютюну IQOS).
У росії виробник представлений двома афілійованими компаніями в Ленінградській області та Краснодарі, а також організацією «Филип Моррис Сэйлз энд Маркетинг» з філіями приблизно в 100 містах країни.
У 2019 році частка ринку торгових марок «Філіп Морріс Інтернешнл» в росії становила 30,1%. Так, компанія є одним з найбільших платників податків до російського бюджету, з якого, зокрема, утримується російська армія, кажуть у НАЗК.
Згідно з даними фінансової звітності російського підрозділу Philip Morris, виторг компанії у 2022 році зріс на 8%, тобто до 140,3 млрд рублів. А чистий прибуток — до 48,2 млрд рублів, що на 45% більше, ніж у 2021 році.
«Відповідно, податку на прибуток до бюджету агресора було сплачено на суму понад 136 млн доларів США», — наголосили в НАЗК.
Ще на початку повномасштабної війни Philip Morris заявила про намір продати свій російський бізнес, щоби зберегти свою репутацію. А втім, цього поки не сталося і корпорація досі лишається одним з найбільших платників податків до бюджету росії.
Друга компанія, Japan Tobacco International (JTI), є безсумнівним лідером тютюнового ринку в росії. Її частка на ринку — близько 34,9%. Корпорації належать бренди Winston, LD, Mevius, Camel, Sobranie тощо.
«Податкові платежі компанії 2020 року забезпечили 1,4% доходу федерального бюджету рф. Сама компанія ж відкрито заявляла про те, що російський ринок генерував близько 2 млрд доларів США у 2022 році для JT групи, або приблизно 11% її консолідованого доходу за рік», — наголосили у НАЗК.
Хоч представники JTI заявляли, що корпорація призупинила нові інвестиції та маркетингову діяльність у росії, вона продовжує виробляти та поширювати продукцію в рф.
Спонсори війни
У переліку міжнародних спонсорів війни вже є десятки компаній. Їх автоматично вносять до World-Check — бази даних людей та організацій із підвищеним ризиком, яку використовують у всьому світі для виявлення фінансових, регуляторних й репутаційних ризиків та управління ними. НАЗК каже, що через це співпраця з такими компаніями стає ризикованою та небажаною для будь-кого на міжнародному ринку.
У переліку вже є Bacardi, «Райффайзен Банк», Xiaomi, Milka, Unilever, а також мережі роздрібної торгівлі «Ашан», Leroy Merlin і Metro.
Напередодні НАЗК надіслало листи до компаній, які були внесені до переліку міжнародних спонсорів війни. Агентство пропонує керівникам цих підприємств відвідати Україну, щоб побачити наслідки російської агресії та обговорити вихід бізнесу з росії.
- Поділитися: