Виробники сигарет «Мальборо», «Вінстон» та «хітсів» тепер внесені до переліку міжнародних спонсорів війни

Дві провідні тютюнові компанії світу внесені до переліку міжнародних спонсорів війни
Дві провідні тютюнові компанії світу внесені до переліку міжнародних спонсорів війниНАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло до переліку міжнародних спонсорів війни дві провідні тютюнові компанії світу — Philip Morris International та Japan Tobacco International. Вони продовжують вести бізнес у росії та платити там податки.

Про це повідомило НАЗК.

«Філіп Морріс» продає продукцію під такими марками: Marlboro, Parliament, Bond, Chesterfield, L&M, Next, HEETS (тютюнові стіки для електронної системи нагрівання тютюну IQOS).

У росії виробник представлений двома афілійованими компаніями в Ленінградській області та Краснодарі, а також організацією «Филип Моррис Сэйлз энд Маркетинг» з філіями приблизно в 100 містах країни.

У 2019 році частка ринку торгових марок «Філіп Морріс Інтернешнл» в росії становила 30,1%. Так, компанія є одним з найбільших платників податків до російського бюджету, з якого, зокрема, утримується російська армія, кажуть у НАЗК.

Згідно з даними фінансової звітності російського підрозділу Philip Morris, виторг компанії у 2022 році зріс на 8%, тобто до 140,3 млрд рублів. А чистий прибуток — до 48,2 млрд рублів, що на 45% більше, ніж у 2021 році.

«Відповідно, податку на прибуток до бюджету агресора було сплачено на суму понад 136 млн доларів США», — наголосили в НАЗК.

Ще на початку повномасштабної війни Philip Morris заявила про намір продати свій російський бізнес, щоби зберегти свою репутацію. А втім, цього поки не сталося і корпорація досі лишається одним з найбільших платників податків до бюджету росії.

Друга компанія, Japan Tobacco International (JTI), є безсумнівним лідером тютюнового ринку в росії. Її частка на ринку — близько 34,9%. Корпорації належать бренди Winston, LD, Mevius, Camel, Sobranie тощо.

«Податкові платежі компанії 2020 року забезпечили 1,4% доходу федерального бюджету рф. Сама компанія ж відкрито заявляла про те, що російський ринок генерував близько 2 млрд доларів США у 2022 році для JT групи, або приблизно 11% її консолідованого доходу за рік», — наголосили у НАЗК.

Хоч представники JTI заявляли, що корпорація призупинила нові інвестиції та маркетингову діяльність у росії, вона продовжує виробляти та поширювати продукцію в рф.

Спонсори війни

У переліку міжнародних спонсорів війни вже є десятки компаній. Їх автоматично вносять до World-Check — бази даних людей та організацій із підвищеним ризиком, яку використовують у всьому світі для виявлення фінансових, регуляторних й репутаційних ризиків та управління ними. НАЗК каже, що через це співпраця з такими компаніями стає ризикованою та небажаною для будь-кого на міжнародному ринку.

У переліку вже є Bacardi«Райффайзен Банк»XiaomiMilkaUnilever, а також мережі роздрібної торгівлі «Ашан», Leroy Merlin і Metro.

Напередодні НАЗК надіслало листи до компаній, які були внесені до переліку міжнародних спонсорів війни. Агентство пропонує керівникам цих підприємств відвідати Україну, щоб побачити наслідки російської агресії та обговорити вихід бізнесу з росії.