Політичні партії вже витратили на виборчі кампанії понад 500 млн гривень.

Про це повідомляє рух «ЧЕСНО» з посиланням на проміжні фінансові звіти партій, які оприлюднила Центральна виборча комісія.

Загалом станом на 10 липня політичні партії зібрали на виборчу кампанію понад 568 млн грн. Ця сума зросте, адже звіти кількох партій ще не оприлюднені.

ТОП партій за надходженнями коштів на рахунок виборчого фонду: Радикальна партія Олега Ляшка — 98,2 млн, «Слуга народу» — 97,5 млн, «Голос» — 78 млн, «Українська стратегія Гройсмана» — 72,2 млн, «Опозиційний блок» — 69 млн, «Європейська солідарність» — 47,3 млн, «Батьківщина» — 35,4 млн, «Громадянська позиція» — 21 млн, «Сила і честь» — 19 млн, «Об`єднання «Самопоміч» — 15,5 млн.

В абсолютній більшості випадків виборчі фонди наповнювалися за рахунок коштів партії. Тобто, у фінансових звітах вказано, що на рахунок виборчого фонду кошти надходили із поточного рахунку партії.

«Це означає, що реальне походження коштів на виборчу кампанію ми дізнаємося частково у серпні (коли партії подадуть до НАЗК звіти за другий квартал 2019 року) та у листопаді (коли партії подадуть звіти за третій квартал, які включатимуть внески за липень)», — пояснили експерти руху.

Загалом з 568 млн грн, що надійшли на рахунки виборчих фондів, 544 млн, або 96% коштів, є коштами політичних партій, які були зібрані на поточні, а потім переведені на виборчі рахунки.

«Таким чином, виборці дізнаються, за чий рахунок партії вели свою виборчу кампанію, вже після виборів, коли ця інформація значною мірою втратить свою актуальність. Можемо констатувати, що таким чином знівельовано саму ідею подачі проміжних фінансових звітів», — наголосили у русі «ЧЕСНО».

За обсягами витрат «Слуга народу» випередила Радикальну партію, хоча радикали і зібрали більше коштів.

Сукупні витрати партій, згідно із проміжними фінансовими звітами, становлять 506 млн грн: «Слуга народу» — 96,9 млн гривень, «Радикальна партія» — 73 млн, «Голос» — 71,6 млн, «Українська стратегія Гройсмана» — 61,2 млн, «Опозиційний блок» — 55 млн, «Європейська солідарність» — 47,2 млн, «Батьківщина» — 35 млн, «Громадянська позиція» — 21 млн, «Сила і честь» — 18,4 млн, «Об`єднання «Самопоміч» — 15,2 млн.

Традиційно партії найбільше витрачають на рекламу у ЗМІ, насамперед на телебачення. На це витратили 411,5 млн грн, або 81% від загального обсягу витрат партій.

Кінцевий термін подачі фінансових звітів - понеділок, 15 липня. 

12 липня стало останнім робочим днем парламенту VIII скликання. Ця Верховна рада три місяці не дотягнула до кінця своїх повноважень і завершила роботу на мажорній ноті, — ухваливши виборчий кодекс. Про найцікавіші моменти в роботі народних депутатів — у матеріалі Громадського.

Раніше соціологічна група «Рейтинг» оприлюднила результати опитування в період з 6 по 10 липня 2019 року. Згідно з ним, лідером електоральних симпатій серед політичних сил залишається партія «Слуга народу» — її готові підтримати 47% респондентів. Також до трійки лідерів входять «Опозиційна платформа — За життя» (11,6%) та партія «Європейська Солідарність» (8,2%).

Нагадаємо:

Поділитись: