Акція протесту власників автомобілів на єврономерах біля будівлі Ради у Києві, 20 листопада 2018 року. Протестувальники вимагають від влади скасувати законопроекти, які були прийняті парламентом, за їх словами, без урахування вимог громадськості, зокрема щодо скасування коефіцієнту віку авто в розрахунку вартості акцизу
Фото: Гонтар Володимир/УНІАН
Власники нерозмитнених автомобілів знову влаштовують протести. Перекривають рух тепер не лише в центрі столиці, а майже в усіх областях України.

20 листопада вони оголосили безстрокову акцію попри те, що Верховна Рада ухвалила законопроект, запровадивши спрощену формулу для розмитнення авто.

Що ж тепер вимагають власники так званих «євроблях»?

Нова формула, яку запровадив парламент, за словами авторів законопроекту, є своєрідним компромісом: з одного боку, вона суттєво зменшувала вартість розмитнення авто, а з другого — забезпечувала надходження державі від ввезення автомобілів до України.

Нагадаємо, що парламентарі пропонували запровадження базової ставки для розмитнення авто:

50 євро для авто на бензиновому двигуні об’ємом до 3000 кубічних сантиметрів,
100 євро для авто на бензиновому двигуні об’ємом понад 3000 кубічних сантиметрів;
75 євро на авто на дизельному двигуні об’ємом до 3500 кубічних сантиметрів,
150 євро для авто на дизельному двигуні об’ємом понад 3500 кубічних сантиметрів.
1 євро за 1 кВт місткості акумулятора для електрокарів;
100 євро за гібридне авто

Для розрахунку акцизу, суму потрібно помножити на кількість років автівки мінус один рік на коефіцієнт об’єму двигуна (об’єм двигуна в кубічних сантиметрах, що ділиться на 1000).

Вартість розмитнення = базова ставка × (обсяг двигуна/1000) × (вік авто –1 рік)

Для прикладу, вартість розмитнення Nissan Juke 2012 року з об'ємом двигуна 1600 кубічних сантиметрів складатиме 400 євро (50 (базова ставка)× 1,6 (об'єм двигуна) × 5 (років).

Крім цього, Рада запровадила «знижку» на розмитнення за новою формулою в розмірі 50%. Спершу пропонували зробити «знижку» протягом 60 днів після ввезення, але під час розгляду проекту пільговий термін вирішили збільшити до 90 днів. Вона діятиме для тих, хто вже ввіз авто та планує ввозити, протягом трьох місяців з набуття законом чинності (це станеться, коли президент підпише його).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Новий закон про розмитнення авто: це можна буде зробити втричі дешевше

Спалений джип Range Rover голови ГО «Авто Євро Сила» Олега Ярошевича на евакуаторі під час акції протесту «За доступне авто» біля будівлі Ради у Києві, 20 листопада 2018 року
Фото: Гонтар Володимир/УНІАН

Головною вимогою мітингарів є скасування коефіцієнту віку. Тобто, формула розмитнення повинна мати такий вигляд:

Вартість розмитнення = базова ставка × (обсяг двигуна/1000)

Якщо повернутися до нашого прикладу, то розмитнення Nissan Juke 2012 року, за пропозицією протестувальників, буде коштувати 80 євро (50× 1,6), тобто у 5 разів дешевше. Для машин, вік яких перевищує 10 років, різниця у розмитненні буде ще суттєвішою.

«Ми хочемо зробити розмитнення для всіх українців нормальним. Не робити мито на розмитнення 200-300% від вартості автомобіля. Усе зроблено для багатих», — прокоментував Громадському один з учасників акції протесту під Радою.

Навіть з урахуванням «акції» з 50% «знижки» на розмитнення автомобілів протягом перших 90 днів після набуття чинності законом, взяття на облік в Україні обійдеться власникам у декілька тисяч євро. За словами мітингарів, таким чином вартість розмитнення може становити декілька сотень відсотків від вартості придбання вживаного авто в Європі.

Водночас виконати вимоги мітингарів Раді буде дуже складно. Самі депутати й автори законопроекту зазначали, що скасування акцизу — неможливе, як і його зменшення в декілька разів коштом скасування коефіцієнту віку.

Ба більше, нові правила розмитнення авто вже врахували в проекті бюджету на 2019 рік. Зокрема, Кабмін очікує що це принесе державі додатково 1 мільярд гривень, який уже встигли перерозподілити виплати пенсій наступного року.

«Ці вимоги нереальні. Чесно кажучи, мені здається, що це (протестувальники під будівлею Верховної Ради — ред.) не реальні водії авто. Це радше ті, хто не хоче взагалі платити податки, тобто або бандити, або ті, хто паразитує на державі», — повідомив Громадському співавтор законопроекту про зменшення вартості розмитнення авто Олександр Кірш.

Отже, перед депутатами постає вибір: піти на поступки мітингувальників і зменшити в декілька разів вартість розмитнення авто або зменшити державну підтримку пенсіонерів у рік подвійних виборів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Верховний суд дозволив не платити штраф за «євробляху» — що це означає?

Поділитись: