ГТС України передадуть Мінфіну

В межах процесу відокремлення незалежного оператора газотранспортної системи її передадуть в управління компанії, що підпорядковуватиметься Міністерству фінансів України.

Про це повідомив міністр енергетики та захисту довкілля України Олексій Оржель.

Так, в межах затвердженої урядом моделі анбандлінгу Нафтогазу, всі активи ГТС передадуть компанії Оператор газотранспортної системи України. 100% акцій цієї компанії належатимуть Міністерству фінансів.

«Запропонована модель відокремлення забезпечить передумови для створення прозорої та ефективної структури Оператора ГТС, запровадження європейських стандартів роботи, забезпечення реальної незалежності Оператора ГТС, сертифікованого відповідно до вимог європейського законодавства», — повідомив Оржель.

Він зазначив, що ухвалена урядом нова модель анбандлінгу збереже можливість України здійснювати позови до Росії у Стокгольмському арбітражі. У цих позовах Україна намагатиметься стягнути з Газпрому 11-14 мільярдів доларів.

18 вересня стало відомо, що уряд затвердив нову модель анбандлінгу Нафтогазу.

Зазначимо, що розділення Нафтогазу на 2 компанії (відоме як анбандлінг Нафтогазу) та виділення оператора газотранспортної системи в окрему юридичну особу необхідне для виконання Україною своїх зобов'язань в межах виконання рішення Стокгольмського арбітражу та Третьої енергетичної директиви ЄС.

Анбандлінг — вимога ЄС у межах Третього енергетичного пакету, яка передбачає, що одна і та сама компанія не може одночасно видобувати, транспортувати і продавати газ.

Раніше уряд затвердив модель анбандлінгу Нафтогазу. Однак у самій компанії заявляли, що ця модель не дозволить продовжувати судові спори з Газпромом у Стокгольмському арбітражі.

У лютому 2019-го Нафтогаз почав юридичне відокремлення оператора газотранспортної системи.

6 грудня 2018 року у Єврокомісії заявили, що Нафтогаз має розробити договір про своє розділення до кінця 2019 року.

У липні 2018 року у Нафтогазі заявляли, що негайне розділення компанії та виведення з-під її управління газотранспортної системи неможливе через спір з Газпромом у Стокгольмському арбітражі.

Нафтогаз залучив міжнародну аудиторську фірму ПрайсвоерхаузКуперс для здійснення розділення на дві компанії.