Партія Тимошенко витратила близько 100 млн грн за півроку на рекламу «Нового курсу» — Комітет виборців

Партія Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина», лідеркою якої потенційна кандидатка на виборах у президенти Юлія Тимошенко, витратила близько 100 мільйонів гривень за півроку рекламу передвиборчої програми «Новий курс».

Про це свідчать дані фінансових звітів партії за ІІ та ІІІ квартали 2018 року, повідомили у громадській організації «Комітет виборців України». Зазначають, що це рекордні витрати для партії.

Так, згідно зі звітами, у квітні-червні партія витратила «на пропагандистську діяльність» 24,8 мільйона гривень, а в липні-вересні — 73 мільйони.

У Комітеті виборців України відзначили, що активна реклама «Нового курсу» розпочалася саме влітку, тому «логічно очікувати, що абсолютну більшість грошей було витрачено на ці потреби».

Згідно з даними останнього фінансового звіту «Батьківщини», який оприлюднили 9 листопада, у липні-вересні партія Тимошенко витратила 53 мільйони. на рекламу по телебаченню та 19 мільйонів — на зовнішню рекламу (білборди, сітілайти).

«Для порівняння: за весь 2016 рік партія витратила лише 19 млн. грн., за 2017 рік — 30 млн», — додали у Комітеті.

Зокрема, понад 19 мільйонів гривень партія перерахувала ТОВ «Глобал медіа груп». У призначенні платежу вказано «сплата за розміщення реклами на телебаченні». Крім того, 30 мільйонів за «надання рекламних послуг» отримала ТОВ «Старлайт бренд контент».

«Діяльність цих компаній пов’язують із телеканалами ICTV, СТБ, Новий Канал та ін. Більшість коштів за розміщення зовнішньої реклами отримала компанія «РТМ-Україна»», — відзначили у Комітеті виборців.

В організації повідомили, що на рекламу «Нового курсу» «Батьківщина» витратила кошти, отримані як внески на користь партії.

«У липні-вересні фізичні особи надали партії грошових внесків на 71 млн грн, юридичні особи — на 4 млн. Цікаво, що значна частина внесків громадян були однаковими за розміром. Так, фізичні особи 336 разів робили внески для партії на суму 148 тисяч грн», — зауважити в організації.

У Комітеті нагадали, що на парламентських виборах 2014 року, частина виборців так само масово перераховували партії кошти сумами по 149 тисяч грн

«Такі суми (148-149 тис. грн.) навряд чи є випадковими. Фактично в такий спосіб внескодавці можуть уникати спеціальної фінансової перевірки», — резюмували в організації.

Там пояснили, що фінансова операція на суму 150 000 гривень або вище підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу, а суми близькі, але все ж менші за 150 тисяч грн — ні. (ч.1 ст. 15 Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Півроку до виборів: у президентських рейтингах лідирують Тимошенко та шоумен Зеленський — опитування

У дослідженнях станом на вересень 2018 року у президентському рейтингу лідирували Петро Порошенко, Юлія Тимошенко та шоумен Володимир Зеленський (який також не оголошував про політичну кар’єру). За Святослава Вакарчука були готові проголосувати 5% опитаних (восьме місце в рейтингу).

29 жовтня лідер гурту «Океан Ельзи» Святослав Вакарчук заявив, що його не цікавить посада президента.

Станом на 8 жовтня налічується 28 потенційних кандидатів, які мають намір взяти участь у президентських виборах 2019 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Заочні дебати українських політиків: шарм, нудьга і чужі заслуги

20 червня лідерка «Батьківщини» Юлія Тимошенко заявила про участь у виборах президента в 2019 році. Вона сказала, що у разі своєї перемоги на виборах проведе референдум для прийняття нової Конституції, «щоб демонополізувати владу і зробити її сильнішою та збалансованою».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Канцлер, референдум, 13 гривень за долар: що пропонує виборцю Юлія Тимошенко

Кампанія до виборів президента в Україні розпочнеться 31 грудня. Вибори президента України повинні відбутися 31 березня 2019 року. Чергові вибори народних депутатів Верховної Ради України мають пройти 27 жовтня 2019 року.