Перешкод для запуску «Північного потоку-2» до кінця 2019 року немає — Газпром

У російському Газпромі заявили, що перешкод для того, аби завершити будівництво газопроводу в обхід України «Північної потік—2» до кінця 2019 року наразі немає.

«Всі ті заяви, які робились останнім часом, вони не відповідають дійсності. І загалом, немає ніяких фатальних юридичних перешкод, які б не дозволили нам зараз говорити про те, що ми не можемо завершити будівництво «Північного потоку-2» до кінця 2019 року», — заявив голова Газпрому Олексій Міллер, передає «РБК-Україна».

Зазначимо, що в українському Нафтогазі напередодні заявляли, що через відмову Данії погоджувати маршрут «Північного потоку-2» у своїх водах, будівництво російського газопроводу затягнеться, через що його не запустять з 1 січня 2020 року, як обіцяли проектувальники.

Міненергетики Росії не вважають, що відмова Данії прокладати «Північний потік-2» у її водах здатна відстрочити запуск цього газопроводу.

27 березня повідомлялось, що Данія відмовила Газпрому у прокладанні «Північного потоку-2» у своїх територіальних водах. Водночас на розгляді в уряду Данії наразі перебуває ще 2 альтернативні маршрути прокладання газопроводу.

Наразі Газпром отримав дозволи на будівництво «Північного потоку-2» у Росії, Фінляндії, Швеції та Німеччині. Водночас, єдиною країною, яка поки не надала Газпрому дозвіл на спорудження газопроводу є Данія.

Напередодні у Дані повідомляли, що поки не мають наміру дозволяти Росії будувати «Північний потік-2» у своїх водах через агресію Росії на Сході України та у Криму. Водночас у Газпромі зазначили, що газопровід готовий на третину.

Північний потік-2, або Nord Stream-2 є другою гілкою проекту «Північний потік», націленого на постачання російського газу до ЄС в обхід України та східних держав-членів Євросоюзу. Перша гілка (Nord Stream-1) функціонує від 2011 — 2012 років. Друга гілка мала дозволити Газпрому постачати російський газ до ЄС без використання української газотранспортної системи.

Зазначимо, що транзит російського газу через газотранспортну систему України є однією з найбільших статей експорту українських послуг та приносить Україні щороку близько 3 мільярдів доларів.

Втрата Україною транзиту означатиме втрату значної частини валютної виручки.